راهکار رستوران ها

سیستم صوتی رستوران (Restaurant Background Music)

در سال های نه چندان دور، رستوران ها مکانی برای رفع گرسنگی بودند و کیفیت غذا مزیت رقابتی آنها شناخته می شد. با گذشت زمان، رستوران ها مکانی فارغ از غذا خوردن برای مشتریان به حساب می آیند. اکنون مشتریان انتظار دارند در محیطی دلنشین و زیبا غذا میل کنند. همچنین توقع صدای شفاف و تمیز از سیستم صوتی دارند.
 

چرا باید از سیستم صوتی با کیفیت استفاده کنیم؟ 

سیستم صوتی مناسب در رستوران  اهمیت ویژه ای دارد. سیستم صوتی با کیفیت، فضایی جذاب برای حضور مشتریان فراهم کرده و نتیجه مستقیم این امر افزایش محبوبیت رستوران ها خواهد شد.
در بسیاری از رستوران ها شاهد کیفیت نامطلوب سیستم صوتی رستوران هستیم. بعضا در قسمت هایی از رستوران صدایی شنیده نمی شود و در قسمت هایی آنقدر صدا بلند می شود که باعث آزار گوش ها می شود. اما راه حل چیست و چه کارهایی می توان انجام داد؟
گروه صمیم تکنولوژی برای هر فضایی می تواند به شما راه کار سیستم صوتی ارائه  دهد. این راه کار ها با توجه به فضای محیطی و نوع کاربری با برنامه های آکوستیکی مطابق با استانداردهای جهانی صورت می گیرد. 
 
برای طراحی سیستم صوتی مناسب در رستوران ها باید به نکات زیر توجه کرد:
 
1- بهره گیری از اسپیکرهای کوچک با توجه به فضا: از آنجا که هدف سیستم صوتی در رستوران ها فراهم کردن موسیقی زمینه است، استفاده از اسپیکرهای کوچک و با کیفیت بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.
2- صدای یکنواخت: صدا باید به گونه ای تنظیم شود که سطح آن در تمامی فضاهای رستوران ها یکسان باشد. در نتیجه صدای بلند در قسمتی خاص باعث آزار مشتریان نشود. 
3- زون بندی مناسب: با توجه به کاربردهای متفاوت در هر بخش رستوران  (مثلا دیدن برنامه تلویزیونی ، اجرای زنده و …)، باید زون بندی مناسب به گونه ای انجام شود که امکان تنظیم صدای هر بخش با توجه به نیازهای آن فراهم باشد.

 

چه کسانی قادر به طراحی و مشاوره سیستم صوتی هستند؟

متاسفانه خیلی از فروشندگان سیستم صوتی  بر اساس تجربه، سیستم صوتی ارائه می کنند. این امر موجب یکنواخت نبودن صدا و ناکارآمدی سیستم صوتی می شود.همچنین بیشتر این افراد تحصیلات آکادمیک سپری نکرده اند و سخنان این افراد فاقد اعتبار علمی می باشد.در گروه صمیم تکنولوژی مهندسین فنی این شرکت دوره های علمی در داخل و خارج سپری کرده اند و قادر هستند از طراحی های خود دفاع کنند. تمامی طراحی ها تحت برنامه های علمی روز جهان  مانند Blueprint،Armonia،Ease و… هستند. اگر شما فضایی با معماری متفاوت دارید، این امکان وجود دارد مهندسین اروپایی برای شما طراحی کنند و به شما این اطمینان را می دهند که سیستم صوتی سال های سال برای شما بدون افت کیفیت کار کنند.
 

چرا نباید از برندهای فاقد نمایندگی استفاده کنیم؟

فروشندگان سیستم صوتی کالاهایی پیشنهاد می دهند که فاقد نمایندگی رسمی بوده و از دادن خدمات پس از فروش معذورند. بی شک یک سیستم صوتی کارآمد می بایست چندین سال در یک مجموعه بدون نقص، به پخش صدا بپردازد. اینجاست که توجه به اصالت یک کمپانی و داشتن نمایندگی معتبر بسیار اهمیت دارد. شاید برندهای آمریکایی در نگاه اول بسیار جذاب باشند، اما این نکته رو نباید فراموش کنیم که در صورت بروز اشکال در عملکرد سیستم صوتی، فروشنده کالا قادر به رفع عیب در سیستم صوتی نیستند.
 

گروه صمیم تکنولوژی چه تفاوتی با دیگر فروشندگان سیستم صوتی دارد؟

1-  سابقه: گروه صمیم تکنولوژی با 20 سال تجربه در نمایندگی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش  سیستم های صوتی از اولین شرکت های معتبر ایرانی در حوزه صنعت صدا به شمار می رود.

2-  نمایندگی های رسمی: گروه صمیم تکنولوژی مفتخر است نمایندگی انحصاری و رسمی برندهای (fbt) اف بی تی، (rcf) ار سی اف، (powersoft) پاورسافت، (adamson) آدامسون و (jts) جی تی اس  در ایران می­باشد. برای اطمینان از صحت نمایندگی این هلدینگ، به وب سایت برندهای مذکور مراجعه بفرمایید. همچنین تنوع محصولات گروه صمیم تکنولوژی موجب می­شود که متناسب با بودجه­ های مختلف راه­ حل­ های مناسب ارائه شود.
3-  نمایشگاه مرکزی و فروشگاه­ ها : گروه صمیم تکنولوژی منحصر به یک دفتر کاری  نمی باشد. یک شوروم مرکزی و دو فروشگاه رسمی در تهران، یک شوروم در شهر مشهد این امکان رو به شما می دهد که بتوانید تمامی کالا را از نزیک لمس کنید و صدای آنها را بشنوید.
4-  پس از فروش: محصولات گروه صمیم تکنولوژی دارای گارانتی یک تا سه ساله و وارانتی پنج ساله می باشند.تعمیرگاه اختصاصی شرکت، یکی از مزیت های کلیدی گروه صمیم تکنولوژی محسوب می گردد. تمامی محصولات ارائه شده در شرکت دارای قطعات یدکی هستند که در صورت مشکل قابل جایگزین کردن هستند.
5- سمینارهای تخصصی: برگزاری همایش های علمی یکی دیگر از خدماتی هست که گروه صمیم تکنولوژی به دوستداران صدا پیشنهاد میکند تا به اطلاعات خود بیافزایند و بروز شوند.

پروژه های بین المللی سیستم صوتی رستوران :

رستوران هتل Valentín کادیز (کشور اسپانیا)

  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای فضای بیرونی (out door) از سری Shadow مدل Shadow 105T از برند fbt  ایتالیا.|

  • ویژگی محصول: سری shadow از 3 لایه پوششی تشکیل شده و مقاوم در برابر باران و آب هوای مرطوب است (IP 55).Shadow 105T با توان 120 وات یکی از بهترین گزینه ها برای سیستم صوتی رستوران فضای باز، سیستم صوتی روف گاردن و هرمکانی که نیازمند سیستم صوتی با کیفیت در فضای باز است.

رستوران Seawalk نیویورک

رستوران Seawalk نیویورک
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوی دکوراتیو J5 سفید و ساب CLA 208 SA  از برند fbt ایتالیا .

  • ویژگی محصول: سری J با ابعاد 5 و 8 اینچ یکی از گزینه های مناسب برای سیستم صوتی رستوران ها می باشد. همچنین این بلندگوهای دکوراتیو در 2 رنگ سفید و مشکی ساخته می شوند.

Tonic Bar in Times Square (کشور آمریکا)

Tonic Bar in Times Square
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای سری نصبی H و C از برند rcf ایتالیا.

رستوران Brookly,Christian

  • راهکار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای سری نصبی Archon و ساب ووفر از مدل Mitus مدل های Archon 108 ، Archon 106  و Mitus 118Sa از برند fbt ایتالیا.