راهکار کافه ها

سیستم صوتی کافی شاپ (Bar Background Music)

در گذشته  کافی شاپ ها محلی برای سرو نوشیدنی های گرم وسرد بودند. اگر روزگاری در شهری ۳ یا ۴ کافه یا کافی شاپ بود، امروزه در هر خیابان شهر ۳ یا ۴ کافی شاپ وجود دارد .اکنون کافی شاپ ها، محل هایی برای جمع کردن دو یا چند نفره می باشند. از قرارهای کاری تا ملاقات های دوستانه، بهترین محل برای این دیدارها به حساب می آیند. لذت بردن از مزه های مختلف، بوی خوش قهوه، موسیقی ملایم و … جز جدانشدنی کافی شاپ ها هستند.

چرا باید از سیستم صوتی با کیفیت استفاده کنیم؟

سیستم صوتی مناسب در کافی شاپ اهمیت ویژه ای دارد. سیستم صوتی با کیفیت، فضایی جذاب برای حضور مشتریان فراهم کرده و نتیجه مستقیم این امر افزایش محبوبیت کافی شاپ خواهد شد .

در بسیاری از کافی شاپ ها شاهد کیفیت نامطلوب سیستم صوتی هستیم. بعضا در قسمت هایی ازکافی شاپ ها صدایی شنیده نمی شود و در قسمت هایی انقدر صدا بلند است که موجب ناخوشنودی شنونده می­ شود. اما راه حل چیست و چه کارهایی می توان انجام داد؟

گروه صمیم تکنولوژی برای هر فضایی می تواند به شما راه کار سیستم صوتی مناسب ارائه دهد. این راه کارها با توجه به هندسه فضا و نوع کاربری محیط تدوین می­ گردند.

برای طراحی سیستم صوتی مناسب در کافی شاپ ها باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. صدای یکنواخت: صدا باید به گونه ای تنظیم شود که سطح آن در تمامی فضاهای کافی شاپ یکسان باشد. در غیر این صورت، افرادی که نزدیک اسپیکر می نشینند صدای بیشتری از دیگران دریافت می­ نمایند و این موضوع موجب ناراحتی ایشان می­شود. یکی از راه ­های ایجاد صدای یکنواخت، استفاده از تعداد بیشتری اسپیکر با توان پایین است. توزیع و چیدمان صحیح این اسپیکرها مهمترین مطلب در دستیابی به صدای یکنواخت خواهد بود.

  2. انتخاب اسپیکر(باند): همانگونه که اشاره شد، با توجه به نوع محیط و نحوه کاربری می­ بایست از باند های متناسب بهره برد. معماری سالن­ ها، دکوراسیون داخلی، چیدمان میزها و صندلی­ ها، فضای بیرونی یا درونی، ارتفاع سقف و … از عوامل مهم برای انتخاب باندی صحیح می­ باشد.

  3. زون بندی مناسب: با توجه به کاربردهای متفاوت در هر بخش کافی شاپ (مثلا دیدن برنامه تلویزیونی ، اجرای زنده و …)، باید زون بندی مناسب به گونه ای انجام شود که امکان تنظیم صدای هر بخش با توجه به نیازهای آن فراهم باشد. در این راستا باید در طراحی امکان پخش منابع صوتی گوناگون برای هر زون ممکن باشد.

چه کسانی قادر به طراحی و مشاوره سیستم صوتی هستند؟

متاسفانه خیلی از فروشندگان سیستم­ های صوتی بر اساس اصول علمی نسبت به ارائه طراحی اقدام نمی ­نمایند. این امر موجب یکنواخت نبودن صدا و ناکارآمدی سیسم صوتی می ­شود. همچنین بیشتر این افراد تحصیلات آکادمیک نداشته و از تجربه کافی موفق در طراحی سیستم صوتی بی بهره ­اند. در گروه صمیم تکنولوژی مهندسین فنی این شرکت دوره های علمی در داخل و خارج سپری کرده اند و قادر هستند طراحی علمی با در نظر گرفتن اصول کاربری ارائه کنند. طراحی ها به کمک نرم افزارهای مربوطه مانند: Blueprint، Armonia،Ease صورت می­ پذیرد. ارتباط گروه صمیم تکنولوژی با کمپانی­ ها و شرکت های اروپایی این امکان را فراهم می ­آورد تا اگر شما فضایی با معماری متفاوت یا پروژه ای در ابعاد بزرگ دارید، از طراحی مهندسین اروپایی استفاده ببرید.

چرا نباید از برندهای فاقد نمایندگی استفاده کنیم؟

فروشندگان سیستم صوتی کالاهایی پیشنهاد می دهند که فاقد نمایندگی رسمی بوده و از دادن خدمات پس از فروش معذورند. بی شک یک سیستم صوتی کارآمد می بایست چندین سال در یک مجموعه بدون نقص، به پخش صدا بپردازد. اینجاست که توجه به اصالت یک کمپانی و داشتن نمایندگی معتبر بسیار اهمیت دارد. شاید برندهای آمریکایی در نگاه اول بسیار جذاب باشند، اما این نکته رو نباید فراموش کنیم که در صورت بروز اشکال در عملکرد سیستم صوتی، فروشنده کالا قادر به رفع عیب در سیستم صوتی نیستند.

گروه صمیم تکنولوژی چه تفاوتی با دیگر فروشندگان سیستم صوتی دارد؟

  1. سابقه: گروه صمیم تکنولوژی با 20 سال تجربه در نمایندگی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش  سیستم های صوتی از اولین شرکت های معتبر ایرانی در حوزه صنعت صدا می باشد.

  2. نمایندگی های رسمی: گروه صمیم تکنولوژی مفتخر است نمایندگی انحصاری و رسمی برندهای (fbt) اف بی تی،(rcf) ار سی اف، (powersoft) پاورسافت،(adamson) آدامسون و (jts) جی تی اس  در ایران می­باشد. برای اطمینان از صحت نمایندگی این گروه، به وب سایت برندهای مذکور مراجعه بفرمایید. همچنین تنوع محصولات گروه صمیم تکنولوژی موجب می­شود که متناسب با بودجه­ های مختلف راه­ حل­ های مناسب ارائه شود.

  3. نمایشگاه مرکزی و فروشگاه­ ها : گروه صمیم تکنولوژی منحصر به یک دفتر کاری  نمی باشد. یک شوروم مرکزی و دو فروشگاه رسمی در تهران، یک شوروم در مشهد  این امکان رو به شما میدهد که بتوانید تمامی کالا را از نزیک لمس کنید و صدای آنها را بشنوید.

  4. خدمات پس از فروش: محصولات گروه صمیم تکنولوژی دارای گارانتی یک تا سه ساله و وارانتی پنج ساله می باشند. تعمیرگاه اختصاصی شرکت، یکی از مزیت های کلیدی صمیم تکنولوژی محسوب می گردد. تمامی محصولات ارائه شده در شرکت دارای قطعات یدکی هستند که در صورت مشکل قابل جایگزین کردن هستند.

  5. سمینارهای تخصیصی: برگزاری همایش های علمی یکی دیگر از خدماتی هست که گروه صمیم تکنولوژی به دوستداران صدا پیشنهاد می کند تا به اطلاعات خود بیافزایند و بروز شوند.

پروژه های بین المللی سیستم صوتی کافه :

سیستم صوتی کافه (Hard Rock) پاراگوئه

کافه هارد‌‌ راک پاراگوئه
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای سری Archon  و ساب از سری Subline از برند fbt  ایتالیا

کافه دی کروون (De Kronn) در شهر آمستردام

کافه دی کروون در شهر آمستردام
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای ستونی NX L24 A ، ساب SUB 8004 AS و مانیتور NX 12 SMA از برند rcf ایتالیا.

سیستم صوتی کافه (Hard Rock Cafe) بخارست

کافه هارد راک بخارست
  • توضیحات بیشتر: نیاز به سیستم صوتی آمبیانس و سیستم صوتی اجرای زنده بصورت مجزا.

  • راه کار سیستم صوتی :
  1. سیستم آمبیانس: استفاده از آمپلی فایرهای 8 کانال مدل   Ottocanali 4K4 از برند powersoft  ایتالیا.

  2. سیستم اجرای زنده: استفاده از آمپلی فایر 4 کانال مدل 4804 Quattrocanali ، آمپلی فایر 8 کانال  Ottocanali 12K4 و آمپلی فایر 4 کانال مدل X4 از برند powersoft  ایتالیا.

کافه (Basquiat) در شهر آمستردام

کافه (Basquia) آمستردام
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوی دکوراتیو سفید رنگ سری Media از برند rcf ایتالیا.

  • ویژگی محصول: بلندگوی مناسب نصب (همراه با براکت مخصوص) برای سیستم صوتی کافه، سیستم صوتی رستوران، سیستم صوتی فروشگاه و …

سری Media جز بلندگوهای پسیو بوده و دارای زاویه پرتاب و ابعاد گوناگون می باشد.

سیستم صوتی کافه (Hudson) در شهر استانبول

کافه (Hudson) استانبول
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای سری Archon از برند fbt ایتالیا .

سیستم صوتی کافه (Hard Rock) قبرس

کافه (Hard Rock) قبرس
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده ازلاین اری سری HDL از برند rcf ایتالیا.

سیستم صوتی کافه (johns showbar) انگلستان

کافه (JOHNS SHOWBAR) انگلستان
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای پسیو سری Acustica ، ساب ووفر پسیو سری S و بلندگوی دکوراتیو سری MR از برند rcf  ایتالیا.

سیستم صوتی کافه (izakaya) آمستردام

  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای نصبی سری C از برند rcf ایتالیا.