راهکار استادیوم و .پارک آبی

سیستم صوتی ورزشگاه :(Stadiom)

استادیوم های ورزشی جزء آن دسته از مکان هایی هستن که بیش ترین جذابیت و هیجان را برای دنیا به ارمغان می آورند. پیشینه یک استادیوم ورزشی به دو یا سه هزار سال برمی گردد و اهمیت صنعت سرگرمی در قالب ورزش را در زمانه ما افزایش می دهد. امروزه استادیوم های ورزشی جهان رویکردهای فوق مدرن و بسیار پیشرفته ای را اعمال می کنند. حتی استادیوم های ورزشی ایران هم دارای شاخصه های طراحی بروز می باشند.

سیستم صوتی استادیوم ورزشی جز استانداردهای بین المللی یک رویداد ورزشی می باشد. در بیشتر سالن های ورزشی در سرتاسر دنیا از سیستم صوتی حرفه ای دائمی استفاده میکنند. در سال های اخیر در کشورمان می توان به لیگ جهانی والیبال که هر ساله ورزشگاه آزادی میزبان است اشاره کرد. با وجود موقت بودن سیستم صوتی در سالن، کیفیت برگزاری مسابقات حرفه ای تر شده و همچنین جذابیت بیشتری برای تماشاگران ایجاد کرده است.

برای طراحی سیستم صوتی مناسب در استادیوم ورزشی باید به نکات زیر توجه کرد:

  1.  صدای یکنواخت: چیدمان صحیح بلندگو از نکات حائز اهمیت برای دستیابی به صدای یکنواخت سیستم صوتی است. سیستم صوتی باید به گونه ای باشد که صدای مناسب (به اندازه کافی بلند) در تمام قسمت های استادیوم به صورت یکنواخت شنیده شود.
  2. انتخاب اسپیکر(باند): با توجه به نوع محیط می ­بایست از اسپیکر های متناسب بهره برد. در اماکن ورزشی سطح صدای فرکانس بم (صدای باس) باید مناسب باشد. برای دستیابی به این موضوع باید از اسپیکرهایی که توانایی تامین سطح را در این ناحیه فرکانسی دارند بهره برد. اگر اسپیکرها توانایی تولید فرکانس های بم قدرتمند را ندارند، استفاده از ساب ووفر برای تامین این صدا ضروری می باشد.

با توجه به ابعاد بزرگ استادیوم های ورزشی معمولا ازسیستم  لاین اری(Line Array) استفاده می شود. تعداد لاین اری بر اساس چیدمان صندلی ها و زاویه پرتاب بلندگوها محاسبه می شود. این محاسبه توسط نرم افزارهای صدا صورت می گیرد. از این نکته نباید غافل شد در امکان ورزشی فضای باز باید از اسپیکرهای Out Door استفاده کرد.

چه کسانی قادر به طراحی و مشاوره سیستم صوتی هستند؟

متاسفانه خیلی از فروشندگان سیستم­ های صوتی بر اساس اصول علمی نسبت به ارائه طراحی اقدام نمی­ نمایند. این امر موجب یکنواخت نبودن صدا و ناکارآمدی سیسم صوتی می­ شود. همچنین بیشتر این افراد تحصیلات آکادمیک نداشته و از تجربه کافی موفق در طراحی سیستم صوتی بی بهره­ اند. در گروه صمیم تکنولوژی مهندسین فنی این شرکت دوره های علمی در داخل و خارج سپری کرده اند و قادر هستند طراحی علمی با در نظر گرفتن اصول کاربری ارائه کنند. طراحی ها به کمک نرم افزارهای مربوطه مانند: Blueprint، Armonia،Ease صورت می­ پذیرد. ارتباط گروه صمیم تکنولوژی با کمپانی­ ها و شرکت های اروپایی این امکان را فراهم می­اورد تا اگر شما فضایی با معماری متفاوت یا پروژه ای در ابعاد بزرگ دارید، از طراحی مهندسین اروپایی استفاده ببرید.

چرا نباید  از برندهای فاقد نمایندگی استفاده کنیم؟

فروشندگان سیستم صوتی کالاهایی پیشنهاد می دهند که فاقد نمایندگی رسمی بوده و از دادن خدمات پس از فروش معذورند. بی شک یک سیستم صوتی کارآمد می بایست چندین سال در یک مجموعه بدون نقص، به پخش صدا بپردازد. اینجاست که توجه به اصالت یک کمپانی و داشتن نمایندگی معتبر بسیار اهمیت دارد. شاید برندهای آمریکایی در نگاه اول بسیار جذاب باشند، اما این نکته رو نباید فراموش کنیم که در صورت بروز اشکال در عملکرد سیستم صوتی، فروشنده کالا قادر به رفع عیب در سیستم صوتی نبوده و باعث دلخوری شما می شود.

 

گروه صمیم تکنولوژی چه تفاوتی با دیگر فروشندگان سیستم صوتی دارد؟

  1. سابقه: گروه صمیم تکنولوژی با 20 سال تجربه در نمایندگی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش  سیستم های صوتی از اولین شرکت های معتبر ایرانی در حوزه صنعت صدا می باشد.

  2. نمایندگی های رسمی: هگروه صمیم تکنولوژی مفتخر است نمایندگی انحصاری و رسمی برندهای (fbt) اف بی تی، (rcf) ار سی اف، (powersoft) پاورسافت،(adamson) آدامسون و(jts) جی تی اس  در ایران می­باشد. برای اطمینان از صحت نمایندگی این گروه ، به وب سایت برندهای مذکور مراجعه بفرمایید. همچنین تنوع محصولات گروه صمیم تکنولوژی موجب می­شود که متناسب با بودجه­ های مختلف راه­ حل­ های مناسب ارائه شود.

  3. نمایشگاه مرکزی و فروشگاه ­ها : گروه صمیم تکنولوژی منحصر به یک دفتر کاری  نمی باشد. یک شوروم مرکزی و دو فروشگاه رسمی در تهران، یک شوروم در مشهد مقدس  این امکان رو به شما میدهد که بتوانید تمامی کالا را از نزیک لمس کنید و صدای آنها را بشنوید.

  4. پس از فروش: محصولات گروه صمیم تکنولوژی دارای گارانتی یک تا سه ساله و وارانتی پنج ساله می باشند. تعمیرگاه اختصاصی شرکت، یکی از مزیت های کلیدی صمیم تکنولوژی محسوب می گردد. تمامی محصولات ارائه شده در شرکت دارای قطعات یدکی هستند که در صورت مشکل قابل جایگزین کردن هستند.

  5. سمینارهای تخصصی: برگزاری همایش های علمی یکی دیگر از خدماتی هست که گروه صمیم تکنولوژی به دوستداران صدا پیشنهاد میکند تا به اطلاعات خود بیافزایند و بروز شوند.

پروژه های بین المللی سیستم صوتی استادیوم ورزشی :

استادیوم ورزشی Heinola Ice Rink در فنلاند

  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای هورن سری  shadow 108CT , shadow 112CT از fbt ایتالیا .

  • ویژگی محصول: سری shadow از 3 لایه پوششی تشکیل شده و مقاوم در برابر باران و آب هوای مرطوب است (IP 55).

استادیوم ورزشی HC Den Bosch در هلند

HC Den Bosch
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای هورن سری P 3115-T  از  rcf ایتالیا .

استادیوم ورزشی Darwin Sports Complex در کشور استرالیا

Darwin Sports Complex
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای هورن سری shadow 108CT از fbt ایتالیا.

استادیوم ورزشی Sardegna Arena در ایتالیا

Sardegna Arena
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم مرکزی مدل DXT 9000  از rcf ایتالیا .

استادیوم ورزشیGornji Vakuf در کشور بوسنی و هرزگویین

dvorana u Gornjem Vakufu
  • راه کار سیستم صوتی: راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای سری X از fbt ایتالیا .

پارک آبی Acquapark Onda Blu در ایتالیا

Acquapark Onda Blu
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از بلندگوهای هورن سری  Shadow 112HC,Shadow 142L از fbt ایتالیا.