راهکار آمفی تئاتر.

سیستم صوتی سالن آمفی تئاتر: (Auditorium Hall)

مرکز همایش‌ها) Convention Center( سالن های بزرگ و مجهزی هستند که جهت برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌ها طراحی شده‌اند. مراکز همایش شامل تالارهای کنسرت، سالن سخنرانی، اتاق نشست‌ها و تالار کنفرانس می باشد .معمولاً یک سالن اصلی که بزرگ‌ترین سالن در مرکز همایش‌ها است به محل برگزاری مراسم آغازین (گشایش یا افتتاحیه) و مراسم پایانی (اختتامیه) اختصاص می‌یابد. مرکز همایش‌ها عموماً به گستره کافی برای جابجایی چند صد نفر شرکت‌کننده طراحی شده‌ است.

هلدینگ شیدکو بخشی از رسالت خود را تامین و ارائه خدمات در خصوص تجهیزات لازم برای یک سالن همایش می ­داند و می­ کوشد بهترین تجهیزات ممکن در کلاس جهانی را در اختیار کاربران سالن­ های همایش ایران عزیز، قرار دهد.

استانداردهای طراحی سالن آمفی تئاتر :

یک سالن آمفی تئاتر استاندارد از محل هایی چون ورودی، سالن انتظار، سالن اجرا، فضاهای خدماتی پشت صحنه، اتاق نور و صدا، اتاق گروه موسیقی، اتاق استراحت، پارکینگ و … تشکیل شده است.

تمامی محل های فوق نیاز به سیستم صوتی پیجینگ برای اطلاع رسانی دارند که درصفحه سیستم پیجینگ به آن پرداخته شده است. اما سالن اصلی آمفی تئاتر می بایست از نکات گوناگونی پیروی کند که در ادامه به آن می پردازیم.

برای طراحی سیستم صوتی سالن همایش و آمفی تئاتر مناسب به چه نکاتی باید توجه شود؟

سالن های همایش در ایران بصورت چند منظوره بهره برداری می شود. تقریبا همه سالن ها در ایران سالن همایش چند منظوره (سالن موسیقی، سالن سخنرانی، سالن آمفی تئاتر و …) است. مواردی زیادی برای طراحی سیستم صوتی سالن همایش وجود دارد، در اینجا به بخشی از آنها می پردازیم.

  1. صدای یکنواخت:‌
    صدا باید به گونه ای تنظیم شود که سطح آن در تمامی فضاهای سالن همایش یکسان باشد. افرادی که در دور از سن می نشینند می بایست صدای یکسانی با افرادی که نزدیکی سن می نشینند، دریافت کنند. این امر زمانی رخ می دهد طراحی صدا توسط نرم افزار های حرفه ای صدا انجام شود. مهندس صدا می بایست تمامی نقاط کور یک سالن آمفی تئاتر را توسط یک سیستم صوتی مناسب مرتفع سازد.
  2. انتخاب سیستم صوتی:
    با توجه به نوع محیط و نحوه کاربری می­ بایست از سیستم صوتی متناسب بهره برد. آکوستیک سالن­ ، ابعاد سن صحنه، چیدمان صندلی­ ها، فضای بالکن ها، ارتفاع سالن، متریال کف سالن و … از عوامل مهم برای انتخاب سیستم صوتی صحیح می­ باشد. توزیع و چیدمان صحیح سیستم صوتی مهمترین مطلب در دستیابی به صدای یکنواخت خواهد بود. سیستم صوتی ( Line Array )  لاین اری برای سالن های همایش چند صد نفره استفاده می شود. اساس سیستم ­های  ( Line Array ) لاین اری  بر صدا رسانی متمرکز استوار است. در این روش زاویه قرار گرفتن بلندگوها در آرایه با توجه به ابعاد سالن و نحوه قرارگرفتن شنودگان تنظیم می­شود. شدت صوتی خروجی هر بلندگوی در آرایه نیز به همین نسبت تنظیم می­گردد تا در نهایت صدایی یکنواخت در سالن به گوش برسد.
    زاویه قرار گرفتن بلندگوها در آرایه ها (Line Array)
    زاویه قرار گرفتن بلندگوها در آرایه ها (Line Array)

    آنچه مهم است انتخاب صحیح سیستم متناسب با نوع کاربری مورد نیاز و بودجه هر مجموعه می ­باشد. کارشناسان ما در هلدینگ شیدکو به شما کمک خواهند کرد متناسب با نیاز خود بهترین سیستم صوتی سالن همایش ممکن را تهیه بنمایید.

چه کسانی قادر به طراحی و مشاوره سیستم صوتی هستند؟

متاسفانه خیلی از فروشندگان سیستم­ های صوتی بر اساس اصول علمی نسبت به ارائه طراحی اقدام نمی­ نمایند. این امر موجب یکنواخت نبودن صدا و ناکارآمدی سیسم صوتی می­ شود. همچنین بیشتر این افراد تحصیلات آکادمیک نداشته و از تجربه کافی موفق در طراحی سیستم صوتی بی بهره­ اند. در گروه صمیم تکنولوژی مهندسین فنی این شرکت دوره های علمی در داخل و خارج سپری کرده اند و قادر هستند طراحی علمی با در نظر گرفتن اصول کاربری ارائه کنند. طراحی ها به کمک نرم افزارهای مربوطه مانند: Blueprint، Armonia،Ease صورت می­ پذیرد. ارتباط گروه صمیم تکنولوژی با کمپانی­ ها و شرکت های اروپایی این امکان را فراهم می­اورد تا اگر شما فضایی با معماری متفاوت یا پروژه ای در ابعاد بزرگ دارید، از طراحی مهندسین اروپایی استفاده ببرید.

چرا نباید  از برندهای فاقد نمایندگی استفاده کنیم؟

فروشندگان سیستم صوتی کالاهایی پیشنهاد می دهند که فاقد نمایندگی رسمی بوده و از دادن خدمات پس از فروش معذورند. بی شک یک سیستم صوتی کارآمد می بایست چندین سال در یک مجموعه بدون نقص، به پخش صدا بپردازد. اینجاست که توجه به اصالت یک کمپانی و داشتن نمایندگی معتبر بسیار اهمیت دارد. شاید برندهای آمریکایی در نگاه اول بسیار جذاب باشند، اما این نکته رو نباید فراموش کنیم که در صورت بروز اشکال در عملکرد سیستم صوتی، فروشنده کالا قادر به رفع عیب در سیستم صوتی نبوده و باعث دلخوری شما می شود.

 

گروه صمیم تکنولوژی چه تفاوتی با دیگر فروشندگان سیستم صوتی دارد؟

  1. سابقه: گروه صمیم تکنولوژی با 20 سال تجربه در نمایندگی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش  سیستم های صوتی از اولین شرکت های معتبر ایرانی در حوزه صنعت صدا می باشد.
  2. نمایندگی های رسمی: هگروه صمیم تکنولوژی مفتخر است نمایندگی انحصاری و رسمی برندهای (fbt) اف بی تی، (rcf) ار سی اف، (powersoft) پاورسافت،(adamson) آدامسون و(jts) جی تی اس  در ایران می­باشد. برای اطمینان از صحت نمایندگی این گروه ، به وب سایت برندهای مذکور مراجعه بفرمایید. همچنین تنوع محصولات گروه صمیم تکنولوژی موجب می­شود که متناسب با بودجه­ های مختلف راه­ حل­ های مناسب ارائه شود.
  3. نمایشگاه مرکزی و فروشگاه ­ها : گروه صمیم تکنولوژی منحصر به یک دفتر کاری  نمی باشد. یک شوروم مرکزی و دو فروشگاه رسمی در تهران، یک شوروم در مشهد مقدس  این امکان رو به شما میدهد که بتوانید تمامی کالا را از نزیک لمس کنید و صدای آنها را بشنوید.
  4. پس از فروش: محصولات گروه صمیم تکنولوژی دارای گارانتی یک تا سه ساله و وارانتی پنج ساله می باشند. تعمیرگاه اختصاصی شرکت، یکی از مزیت های کلیدی صمیم تکنولوژی محسوب می گردد. تمامی محصولات ارائه شده در شرکت دارای قطعات یدکی هستند که در صورت مشکل قابل جایگزین کردن هستند.
  5. سمینارهای تخصصی: برگزاری همایش های علمی یکی دیگر از خدماتی هست که گروه صمیم تکنولوژی به دوستداران صدا پیشنهاد میکند تا به اطلاعات خود بیافزایند و بروز شوند.

پروژه های بین المللی سیستم صوتی سالن آمفی تئاتر :

Hudson Hall در شهر نیویورک (کشور آمریکا)

Hudson Hall
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده از لاین اری سری Mitus ، مانیتور استیج سری Stagemax و بلندگوی سری Ventis از برند fbt ایتالیا.

Plovdiv Drama Theatre ( کشور بلغارستان)

Plovdiv Drama Theatre
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده از لاین اری سری Muse از برند fbt ایتالیا ویژگی محصول: لاین اری MUSE از نظر قدرت صدا (135 دسی بل) و سایز ست لایت (2 ووفر 10 اینچی) یکی از بهترینلاین اری ها برای مهندسین صدا می باشد. لاین اری Muse قابلیت نصب بصورت هوایی ( Fly) و زمینی ( Ground) را دارد. برای فضاهای بیرونی بزرگ شما می توانید 16 ست لایت در هر کلاستر، فضاهای متوسط 8 ست لایت در هر کلاستر و فضاهای کوچک 5 ست لایت در هر کلاستر استفاده کنید.

مدرسه Music City (کشور آمریکا)

Music City
  • راه کار سیستم صوتی :استفاده از لاین اری سری Muse و ساب سری Mitus از برند fbt ایتالیا .
  • ویژگی محصول: لاین اری MUSE از نظر قدرت صدا (135 دسی بل) و سایز ست لایت (2 ووفر 10 اینچی) یکی از بهترینلاین اری ها  برای مهندسین صدا می باشد. لاین اری Muse  قابلیت نصب بصورت هوایی ( Fly) و زمینی ( Ground)  را دارد. برای فضاهای بیرونی بزرگ شما می توانید 16 ست لایت در هر کلاستر، فضاهای متوسط 8 ست لایت در هر کلاستر و فضاهای کوچک 5 ست لایت در هر کلاستر استفاده کنید.

Avery Fisher Hall در شهر نیویورک (کشور آمریکا)

Avery Fisher Hall

 

  • راه کار سیستم صوتی : استفاده از لاین اری ، ساب ووفر و بلندگو از سری بی نظیر +TT از برند rcf ایتالیا.
  • توضیحات بیشتر: این سالن با ظرفیت 2800 نفر و سه بالکن یکی از سالن های نسبتا بزرگ درآمریکا می باشد. طراحی سیستم صوتی سالن با توجه به مواردی چون آکوستیک، فیدبک و … صورت گرفت.

 

Petal High School Auditorium (کشور آمریکا)

Petal High School Auditorium
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده ازلاین اری سری HDL از برند rcf ایتالیا.

Cumbria’s theatre and arts venue ( کشور انگلستان )

Cumbria’s theatre and arts venue
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده ازلاین اری سری HDL از برند rcf ایتالیا.
  • توضیحات بیشتر: این سالن 500 نفره با  لاین اری HDL 20A و ساب ووفر 8006 تجهیز شده است.

Baycourt Addison Theatre ( کشور نیوزلند)

Baycourt Addison Theatre
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده ازلاین اری سری IS از برند adamson  کانادا.

Great Hall در شهر تورنتو (کشور کانادا)

Great Hall
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده ازلاین اری سری IS و بلندگوهای سری Point از برند adamson کانادا.

Louis Lumiere ( کشور فرانسه )

Louis Lumiere
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده ازلاین اری سری S و بلندگوهای سری Point از برند adamson کانادا.
  • توضیحات بیشتر: این سالن با ظرفیت بیش از 1000 نفر یکی از سالن های نمایش جشنواره معروف Cannes Film Festival می باشد.

آمفی تئاتر (کشور امارات )

آمفی تئاتر در امارات
  • راه کار سیستم صوتی : استفاده از لاین اری سری Mitus از برند fbt ایتالیا .