راهکار سالن کنفرانس

سیستم صوتی سالن ­های کنفرانس (Conference Systems)

گفتگو مهمترین ابزاری است که انسان­ های مدرن برای تعامل با یکدیگر از آن استفاده می ­نمایند. از مهمترین تصمیمات سیاسی تا تاثیرگذارترین اقدامات اقتصادی، از دل جلسات گفتگویی حاصل می ­شود که افرادی دور یک میز می ­نشینند و با یکدیگر به گفتگو می­ پردازند.­ امروزه هر بنگاه اقتصادی یا واحد دانشگاهی یا مرکز سیاسی نیازمند یک اتاق کنفرانس برای برگزاری جلسات خود می ­باشد که می­ بایست مجهز به تجهیزاتی باشد که شرایط مطلوبی برای گفتگوی اعضای شرکت کننده، فراهم آورد.

گروه صمیم تکنولوژی بخشی از رسالت خود را تامین و ارائه خدمات در خصوص تجهیزات لازم برای یک سالن کنفرانس می ­داند و می­ کوشد بهترین تجهیزات ممکن در کلاس جهانی را در اختیار کاربران سالن­ های کنفرانس ایران عزیز، قرار دهد.

چه زمانی به سیستم کنفرانس نیاز داریم؟

در نگاه اول، اینگونه به نظر می ­رسد که سیستم کنفرانس، تنها برای دریافت صدای هر شرکت کننده در جلسه و انتشار صدای تقویت شده­ ی وی به سایرین، استفاده می ­شود. اگر چه صدارسانی از کابردهای مهم سامانه کنفرانس است اما این موضوع نباید توجه ما را از سایر فواید  یک سیستم کنفرانس غافل سازد. چه بسا اتاق­ های جلساتی نه چندان بزرگی که صدای افراد به راحتی به گوش می ­رسد اما نیازمند سیستم کنفرانس می­ باشند.

یکی از مزایای مهم سیستم کنفرانس، مدیریت کارآمد و نظم بخشی به جلسات است. اینکه افراد در جلسه برای صحبت کردن نیاز به روشن کردن کنسول جلوی خود را دارند این امکان را به مدیر جلسه می­ دهد که نظم جلسه و ترتیب صحبت کردن شرکت کنندگان را مشخص نماید و از صحبت کردن همزمان چندین نفر با یکدیگر جلوگیری به عمل آورد. بسته به قابلیت­ های یک سیستم کنفرانس این امکان مدیریت می­ تواند بسیار توسعه یابد. برای مثال ایجاد محدودیت زمانی برای سخنران، روشن و خاموش کردن هر کنسول با نرم افزار، ایجاد صف و نوبت برای افراد متقاضی و … از قابلیت­ هایی است که یک سامانه مدرن می­تواند در اختیار مدیر جلسه بگذارد.

از دیگر قابلیت ­هایی که در سالن­های مجهز به سیستم کنفرانس ایجاد می­ شود، امکان مستندسازی صوتی و تصویری جلسات است. منظور از مستندسازی صوتی جلسه امکان ضبط صوتی جلسات با کیفیت مطلوب است. نظر به اینکه کلیه سخنران­ ها از میکروفن کنسول جلوی خود برای صحبت استفاده می­ کنند امکان ضبط صوتی جلسه با کیفیت مطلوب فراهم می ­شود. در سیستم ­های به روزتر می توان فیل صوتی هر شرکت کننده را به تفکیک دریافت کرد.

مستندسازی تصویری به معنی ضبط تصویری و صوتی جلسه بدون نیاز به فیلم بردار است. با اتصال سامانه کنفرانس به دوربین­ های روباتیک این امکان ایجاد می­ شود که هر کنسول کنفرانس که روشن شد، دوربین مستندساز بر روی فرد سخنران قرار گیرد و با ضبط تصاویر دوربین­ ها، فیلم هر جلسه در پایان همان جلسه آماده است.

برای انتخاب یک سیستم کنفرانس مناسب به چه نکاتی باید توجه شود؟

اولین وظیفه یک سیستم کنفرانس دریافت مناسب صدای سخنران است. لذا توجه به کیفیت میکروفن هر کنسول بسیار مهم می باشد. نوع میز و فاصله کنسول از دهان افراد شرکت کننده تعیین کننده طول میکروفن گردن غازی مناسب برای کنسول خواهد بود. کیفیت و توان بلندگوی کنسول از دیگر موارد لازم به توجه است. مخصوصا هنگامی که در سالن سیستم صوت جانبی وجود ندارد، وظیفه اصلی صدارسانی بر عهده این بلندگوهاست. آنچه مشکل بسیاری از سالن های کنفرانس است فیدبک صدا در بلندگوهاست. این موضوع که بسیار آزاردهنده است بعضا موجب می گردد افراد ترجیح دهند کنسول کنفرانس خود را خاموش کنند و بلند صحبت نمایند. سیستم های کنونی با کیفیت دارای مداراهای فیدبک گیر هوشمند می ­باشند لذا از دیگر نکات لازم به توجه امکانات صوتی سامانه کنفرانس خواهد بود. پروتوکل انتقال سیگنال و دیجیتال یا آنالوگ بودن کنفرانس از موارد مهم دیگر است. سیستم­ های قدیمی آنالوگ،  داری مشکلات عدیده ­ای مانند نویزپذیری از گوشی های تلفن همراه و مانند آن بودند در حالی که این مشکلات در محصولات دیجیتال مرتفع شده است.

می ­توان به امکانات جانبی گسترده­ی دیگری نیز اشاره کرد مانند بی سیم بودن، امکان کنترل دوربین، مدیریت نرم افزاری، قابلیت رای گیری، نوع طراحی و جنس بدنه و … .

آنچه مهم است انتخاب صحیح سیستم متناسب با نوع کاربری مورد نیاز و بودجه هر مجموعه می ­باشد. کارشناسان ما در گروه صمیم تکنولوژی به شما کمک خواهند کرد متناسب با نیاز خود بهترین سیستم کنفرانس ممکن را تهیه بنمایید.

پروژه های بین المللی سالن کنفرانس :

اجلاس G20 در شهر تورنتو (کشور کانادا)

اجلاس G20
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان برند brahler آلمان.

International Sporting Organisation (کشور آمریکا)

International Sporting Organisation
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان برند brahler آلمان.

Western Balkans Summit در شهر لندن (کشور انگلستان)

Western Balkans Summit
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان برند brahler آلمان.

London Summit در شهر لندن (کشور انگلستان)

اجلاس London Summit
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان برند brahler آلمان.

دانشگاه ایرلند

دانشگاه ایرلند
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان RCF Froum  از برند rcf  ایتالیا .

پارلمان گینه استوایی در شهر مالابو

پارلمان گینه استوایی در شهر مالابو
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان RCF Froum و بلند گو ها Acustica C3110 از برند rcf ایتالیاو
  • توضیحات بیشتر: این سالن با ظرفیت 250 نفر یکی از بزرگترین سالن های کنفرانس در قاره آفریقا می باشد.

کتابخانه ملی کشور بوسنی و هرزگویین

کتابخانه ملی بوسنی
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان RCF Froum  از برند rcf  ایتالیا .

پارلمان کشور بلژیک

پارلمان کشور بلژیک
  • راه کار سیستم صوتی: استفاده از سیستم کنفرانس و ترجمه همزمان RCF Froum  از برند rcf  ایتالیا .

تجهیزات استفاده شده

سیستم کنفرانس سری RCF Froum - کنسول کنفرانس
  • سیستم کنفرانس سری RCF Froum – کنسول کنفرانس
سیستم کنفرانس سری RCF Froum - دستگاه مرکزی کنفرانس
  •   سیستم کنفرانس سری RCF Froum – دستگاه مرکزی کنفرانس